Menu
Partner logo


Via onze partner VoizXL leveren wij kostenbesparende telefonie oplossingen middels internet. U hoeft niet meer te investeren in een eigen centrale, onderhoud en beheer. Tegen een vast, laag bedrag per maand hebt u de beschikking over een eigen telefooncentrale in de Cloud met de daarbij behorende voordelen. De benodigde telefoon toestellen worden door SCH geleverd en geïnstalleerd.

Belt u nog via ISDN? Maak dan tijdig de overstap. Vanaf september 2019 wordt de ISDN dienst door KPN niet meer ondersteund. SCH kan u helpen met de overstap naar Voip met behoud van uw eigen telefoonnummer. In veel gevallen levert dit direct een besparing op uw maandelijkse telefoniekosten op.

Maak een vrijblijvende afspraak bij u op locatie voor meer informatie en een offerte.

Wat is Voice over IP?

De traditionele telefonie is analoog. Hierbij wordt de spraak verstuurd via het analoge netwerk van koperdraden. Bij VoIP wordt, de naam Voice over Internet Protocol zegt het al, de spraak over het internet verstuurd en ontvangen.

Wat is een (hosted) telefooncentrale?

Een telefooncentrale in een bedrijf (vaak ook PBX genoemd) staat tussen de mensen die bellen naar de telefoonnummers van het bedrijf die gekoppeld zijn aan de centrale en de mensen in het bedrijf met hun telefoontoestellen. De telefooncentrale is hierbij de intelligente machine die zorgdraagt voor de mogelijkheden om mensen in de wacht te zetten, door te verbinden, voicemails in te schakelen etc.

De traditionele telefooncentrale is een fysieke kast die ergens in het bedrijf hangt en die gebruik maakt van een aantal ISDN lijnen via welke het telefoonverkeer naar buiten gaat en ook binnen komt. De telefoontoestellen zijn via het telefoonnetwerk dat door het bedrijfspand is aangelegd verbonden met de centrale. Het aantal gelijktijdige gesprekken wat kan worden gevoerd is bepaald door het aantal ISDN lijnen dat u afneemt.

In het geval van een hosted telefooncentrale is geen sprake meer van een fysieke kast die ergens in het bedrijf staat maar van software op een server waarop de voor uw bedrijf specifieke functies zijn gedefinieerd. De software draait op een cluster van krachtige, goed beveiligde, redundant uitgevoerde servers in verschillende datacenters. De VoIP telefoons op uw locatie worden via de internet verbinding aangestuurd. Het aantal gelijktijdige gesprekken wat kan worden gevoerd is bepaald door de bandbreedte van de internetverbinding (ca. 8 gelijktijdige gesprekken per MB).

Hoe werkt een VoIP toestel?

Uw IP toestel wordt (via een netwerkkabel of WiFi) aangesloten op het internet. In het toestel zelf wordt een zogenaamd SIP account gezet. Het SIP account is de combinatie van een gebruikersnaam en password, waarmee het toestel zich op de centrale kan aanmelden. Diverse apparaten kunnen de functie van een IP toestel hebben:

  • een bureautoestel
  • een looptelefoon (dect)
  • iPad of tablet
  • smartphone
  • softphone op uw computer


Hoe werkt de online telefooncentrale?

De telefoonnummers worden gekoppeld aan de telefooncentrale. Indien het nummer gebeld wordt komt de oproep binnen op de online centrale. De centrale weet, aan de hand van de regels die zijn ingesteld, welke telefoon (sip account), groep van telefoons, antwoordbandje, IVR, etc. hij moet laten overgaan.

Sluiten